ABSTRACT
From different perspectives of perception and supported by examples from art, literature and history, we will embark on a terrain to be shaped by our own thoughts and actions.
TEACHING TEAM
Prof. Christophe Girot, Patrick Düblin, Isabelle Fehlmann, Myriam Uzor
COURSE HOURS
FS2022, weekly course on Thursday 12-14h
COURSE LANGUAGE
German and English
INTRO
Thursday, 24. February 12h
CONTACT
Aktion! Landschaft
Das Wahlfach “Topology” im FS 2022 setzt den Schlusspunkt einer Reihe, die sich theoretisch und körperlich mit Landschaft auseinandersetzt. Bisher haben wir uns in Labyrinthen verirrt, haben neue Wege im Abseits geschaffen, sind auf Umwegen gegangen, haben unsere seelischen Covid-Landschaften kartografiert und unsere Körperbewegungen mit denjenigen der Landschaft synchronisiert.
Mit dieser Sammlung an Wissen und Erfahrungen lancieren wir das Finale: „Aktion! Landschaft“.
Aus unterschiedlichen Perspektiven der Wahrnehmung und gestützt durch Beispiele aus Kunst, Literatur und Geschichte begeben wir uns erneut auf ein Terrain, das es durch eigene Gedanken und Handlungen zu formen gilt.
Es werden drei Themenblöcken, u.a. zu Fragen der Wahrnehmung, Bewegung, Grenzen angeboten. Dabei werden verschiedene Aktionen im Aussenraum durch ausgewählte Texte und Diskussionen vertieft.
The FS 2022 elective course “Topology” concludes a series that has explored landscape theoretically and physically. So far, we have gotten lost in labyrinths, created new trajectories off the beaten path, taken detours, mapped our mental covid landscapes, and synchronized our bodily movements with those of the landscape.
With this collection of knowledge and experience, we launch the finale, “Action! Landscape.”
From different perspectives of perception and supported by examples from art, literature and history, we will again embark on a terrain to be shaped by our own thoughts and actions.
Three thematic blocks will be offered, among others on questions of perception, boundaries and movement. Various actions in the outdoor space will be deepened by selected texts and discussions.